onsdag 7 april 2010

Halsduk på G...


...förutom att jag håller på med denna blogg med bakgrund och layout....blir aldrig nöjd!!
Så har jag tidigare idag hunnit att sticka lite på min dotters blivande halsduk. Lagt upp 25 maskor och stickar sedan bara räta maskor varv efter varv. När jag maskar av sedan så kommer jag att "tappa" varannan maska för att få en luftig och hålig (nätliknande) halsduk. Behöver bara sticka en 1/3 del av halsdukens blivande längd för den växer när man löper upp de tappade maskorna. Hur kul som helst (och enkelt)! :) Återkommer med ny bild på den när den är färdig! Gillar garnet skarpt, både färgmässigt och så är det mjukt att jobba med (Marks & Kattens "Flox Magic" Party).

1 kommentar:

  1. Så roligt att du för en gångs skull tycker om denna underbara, starka färgen!

    SvaraRadera