fredag 9 april 2010

Gipsfigurer


Idag har vi varit på Öppna Förskolan och pysslat och lekt. Lilla M var hemma men pappa idag så jag kunde för en gång skull koncentrera mig på de stora tjejerna och får vara lite mer i pysselhörnan.
Vi målade gipsfigurer vilket var uppskattat hos oss alla, inte minst hos mig... =)
Hur kul som helst var det! Problemet är ju bara; vad ska man ha dessa rackarns små figurer till? Visst kylskåpsmagneter men är inte så förtjust i att ha massor sån't på kyl och frys (+ att det redan börjar bli fullt=fult) men andra förslag uppskattas!!
ev. så hamnar någon av dem på en ask eller på en fotoram. Återkommer med bild när det nu blir...
Har också gjort färdigt W's halsduk eller vad man nu ska kalla det (se bild). Först stickade jag bara räta maskor, när den mätte ca 45cm maskade jag av och "tappade" varannan maska som jag sedan löpte upp. Tack Cecilia för receptet (beskrivningen). Sedan så sydde jag ihop ändarna och fick en rund halsduk/scarf. Klart! =) Foto före och efter.

2 kommentarer: