torsdag 3 maj 2012

Betonggjutning




//Linda

En liten kruka jag gjorde häromdagen, tyvärr inte i den bäst lämpade betongen plus att det blev endel luftbubblor men det får duga till växthuset! ;-)

tisdag 10 januari 2012

God fortsättning på 2012!

Äntligen snö!! Igår kunde vi göra årets/vinterns första snölykta, det är lycka det.... :-)
Här är bilder på några enkla bordsdekorationer jag gjorde till nyår. Köpte små söta dessertskålar i porslin och dekorerade med mossa, blomsterdekorationer och lite band. I botten lade jag en potatis i stället för oasis, man tager vad msn haver som deg heter. Dessutom är det ju inget dom skall växa och potatisen är stabil att trycka ner dekorationerna i.
Ha en go fortsättning på 2012!

torsdag 22 december 2011

God Jul

Nu börjar julkänslan infinna sig! Granen står på plats och julkorten är postade. Kolla in mina fina tyghjärtan från Kuckilura!
Ha en underbar jul helg!
Kram Linda

onsdag 14 december 2011

Små julpresenter


Fick i helgen en söt liten "gå bort present" av kära vännen Tina! Detta gav mig inspiration att pyssla lite och jag fick ihop några egna "gå bort paket", mini julklapp, eller fröken present. Det är vanliga tändsticksaskar som vi dekorerat med vackra papper, stämplar och brads. Lägg i celofanpåse
ihop med några värmeljus!
Enkelt och sött!

<3
Linda

lördag 26 november 2011

Tomtelandskap


Idag har jag och tjejerna gjort ett lite tomtearrangemang utan för dörren. Här får våra tre hustomtar bo och tjejerna kommer nog möblera om bland pinnar, stenar och kottar en och annan gång till innan jul!

<3 Linda

måndag 21 november 2011

Fina snölyktor




Vem vet om det blir någon snö denna vinter? För säkerhets skull så kan man ju alltid göra dessa snölyktor som min äldsta dotter gjort och kom hem med. Ljus/snölyktor gjorda av ihop limmade sockerbitar på en pappbit klädd i aluminiumfolie. Fint och enkelt pyssel för barn! Me like! Och så är det ju så roligt att få blåsa ut ljus!!
<3
Linda

söndag 20 november 2011

Julhjärta!

 
Snart är det jul och om en vecka är det 1:a advent så det är dags att skapa lite julstämmning. Här har jag gjort en stomme av gamla plastpåsar och ganska mycket tejp. Sedan klädde jag dem med mossa och dekorerade med lite guldtråd och rosett. Hänger nu på vårt hus! :-)

<3
 Linda